Wij zijn een enthousiaste groep van psychologen, toegepast psychologen en pedagogen. We hebben een ding gemeen: we geloven dat kennis over psychologie bijdraagt aan het mentale welzijn van jongeren en zetten ons daar met veel liefde en enthousiasme voor in. Hieronder lees je wie we zijn en waarom we voor Psychologie in het Onderwijs werken. We zijn ons ervan bewust dat we nog niet zo heel divers zijn, maar daar wordt aan gewerkt! 

DOMINIQUE WARMERDAM (INITIATIEFNEMER)

Ik ben een gepassioneerde psycholoog en ondernemer en ik wil op een toegankelijke en persoonlijke manier psychologie onderdeel maken van het onderwijs. Ondanks dat het onderwijs al steeds afwisselender wordt ingericht, ontbreekt psychologie vaak nog in het lesprogramma. Terwijl basiskennis over psychologie zorgt voor meer bewustzijn en mentaal welzijn bij leerlingen.

Om die reden heb ik Psychologie in het Onderwijs opgericht, waarin ik mijn passie voor onderwijs en psychologie kan combineren met het ondernemen . Met Psychologie in het Onderwijs wil ik op een toegankelijke en persoonlijke manier leerlingen bewust maken van hun eigen gedrag en overtuigingen en de invloed daarvan op leerlingen zelf en hun omgeving. Maar ook wil ik ze bewustmaken van de invloed die de omgeving juist weer heeft op hen heeft. Zo leren ze om met compassie voor zichzelf en de ander hun eigen pad te bewandelen. Vol vertrouwen en zonder zichzelf daar al te veel in te belemmeren.

LOIS ZIJLSTRA (PROJECTLEIDER)

Een droom die is uitgekomen!

Ik ben Lois Zijlstra (26) en met Psychologie in het Onderwijs geef ik psychologie op middelbare scholen en mbo-onderwijsinstellingen. Zelf heb ik kennis over psychologie destijds echt gemist en daarom vind ik het heel bijzonder om dit nu te kunnen doen. In mijn ogen is het onderwijs een voorbereiding op de rest van je leven, waar psychologie altijd een rol in zal spelen.

JESKE BAAT (PROJECTCOÖRDINATOR)

Van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in de menselijke psyche. De opleiding Toegepaste Psychologie paste daarom helemaal bij mij. Hier leerde ik ook hoe leuk het was om trainingen te geven en te ontwerpen. Werken voor Psychologie in het Onderwijs bevat voor mij dus alle ingrediënten waar ik enthousiast van word!

Rosanne MEYER (Trainer & MOTIVATIECOACH)

Mijn naam is Rosanne en ik ben enorm blij om onderdeel te mogen zijn van dit team!

Al vanaf het begin van mijn studie roep ik dat psychologie een schoolvak zou moeten worden, zodat er op die manier meer aandacht voor persoonlijke ontwikkeling zal zijn in het onderwijs. Om nu eindelijk door heel Nederland leerlingen en studenten kennis te laten maken met psychologie via Psychologie in het Onderwijs, is een mooi begin van deze droom. Op naar nog veel mooie veranderingen in het onderwijs!

INDIA PROSSER (Trainer)

Het heeft mij altijd al gefascineerd dat wij op de middelbare school wel over verschillende steensoorten bij aardrijkskunde leren, maar niet over onszelf, de mens. Het is daarom ook een droom die uitgekomen is om bij Psychologie in het Onderwijs te werken. Bij Psychologie in het Onderwijs geef ik leerlingen inzicht in misschien wel het mooiste en belangrijkste onderwerp dat er is, namelijk zichzelf!

Rosanne DE WIJS (Trainer & MOTIVATIECOACH)

Tijdens mijn studie Toegepaste Psychologie heb ik vaak gedacht: “Dit moet algemeen bekend worden!” 

De wetenschap van psychologie, alles wat gaat over je gedachten, gevoelens en gedrag, komt iedere dag weer terug. In je communicatie met anderen, maar ook met jezelf. Meer kennis over psychologie zorgt voor betere communicatie en meer begrip voor jezelf én de ander. Hier draag ik graag mijn steentje aan bij. Daar wordt de wereld een stukje mooier van!

IRES ROMIJN (Trainer)

Waarom we op school wel leren over aardrijkskunde en hoe wereld in elkaar zit, maar niet over psychologie en hoe je zelf in elkaar zit, is mij nog altijd een raadsel. 

Ik zet me graag in om te voorkomen in plaats van te genezen. Mijn missie is dan ook om met het bieden van handvatten voor mentale en sociale uitdagingen, preventief toe te werken naar minder psychische moeilijkheden. 

RoOS VAN RIJNBERK (Trainer)

Ik vind het een geweldig initiatief om jongeren te laten nadenken over gedachten en emoties! Het is iets waar ik vroeger heel veel baat bij zou hebben gehad en het is goed om de norm te creëren dat juist dit besproken mag worden! 

Dat is de reden dat ik het supermooi vind dat ik aangesloten ben bij Psychologie in het Onderwijs. Hier kan ik met passie deze lessen overdragen.

DIDI LOE (MOTIVATIECOACH)

Investeren in preventieve zorg is naar mijn idee van groot belang. Psychologie in het Onderwijs biedt mij de mogelijkheid om mijn steentje hieraan bij te dragen, door jongeren tools en handvatten te geven die ze weerbaarder voor de toekomst maken.

JANNE FLIPSE (MOTIVATIECOACH)

Waarom doen mensen zoals ze doen? Ik ben altijd al nieuwsgierig geweest naar het gedrag van mensen. Wij zijn ons eigen instrument, alleen leren we op school weinig over hoe je dit instrument kan inzetten! Ik zie het als mijn missie om jongeren hierbij te ondersteunen.

Bij Psychologie in het Onderwijs is dat ook precies wat we doen: jongeren bewust maken van hun gedrag, gedachtes en gevoelens. Zo kunnen ze met vertrouwen en nieuwe tools de toekomst tegemoet gaan!

VERA BOESTEN (Trainer)

Al enkele jaren ga ik met veel enthousiasme met jongeren het gesprek aan over taboes en persoonlijke ontwikkeling. Ik zie een groot belang bij het creëren van meer openheid over verschillende taboeonderwerpen, zeker tijdens de adolescentie. Ik ben blij dat ik me bij Psychologie in het Onderwijs voor dit doel kan inzetten.  

LUUK ANDRIESSEN (Trainer & MOTIVATIECOACH)

Er wordt gelukkig steeds meer aandacht besteed aan jongerenwelzijn, want dit is een belangrijk thema.

Het mooie aan werken bij Psychologie in het Onderwijs vind ik het samenwerken met de jongeren. Om vanuit hun behoeftes aan de slag te gaan. Dit maakt het werken leuk en relevant. Hierdoor merk je ook echt dat de jongeren er iets aan hebben en enthousiast zijn. 

 

Esther Botter (VIrtual Assistent)

Ik ben Esther Botter en ik ben met ontzettend veel plezier de virtual assistant van Psychologie in het Onderwijs. Wat bijzonder om een bijdrage te mogen leveren aan deze mooie missie om psychologie toegankelijker te maken in het onderwijs!

Ik richt me binnen het team op administratieve taken én het optimaliseren van de werkprocessen, zodat psychologie een plek krijgt op nóg meer scholen.

LAURA VAN OSTADEN (Trainer)

Bij biologie leer je alles over de processen in het menselijk lichaam en over de werking van de hersenen. Maar dit is eigenlijk pas het begin…

Want wat betekent dit voor jou? Waarom verlies je soms de motivatie en hoe kun je deze weer terugvinden? Of hoe zorg je ervoor dat je geluk ervaart? Dat zijn pas echt de belangrijke vragen in het leven!

SIFRA KRUIJSWIJK (TRAINER)

Nadenken over jouw emoties, gevoelens en gedachtes, dat kan best spannend zijn. Misschien zelfs confronterend. Tegelijkertijd is het ook zó ontzettend leerzaam en belangrijk.

Als trainer bij Psychologie in het Onderwijs ga ik op een laagdrempelige manier het gesprek aan met jonge mensen. Ik vind het inspirerend om te zien hoe zij zich openstellen. Zo leren zij niet alleen zichzelf beter kennen, maar leren ze ook meer van en over elkaar.

ISORA DE RUITER (MOTIVATIECOACH)

Hi! Mijn naam is Isora de Ruiter en ik heb een achtergrond in Toegepaste Psychologie. Bij Psychologie in het Onderwijs ben ik werkzaam als trainer.

Ik heb in het verleden lang getwijfeld tussen het onderwijs en psychologie. Met deze baan kan ik deze twee interesses met elkaar combineren. Ik vind het fantastisch om mensen verder te helpen. Ik kijk dan ook iedere keer weer enorm uit naar de mooie en inspirerende gesprekken met de leerlingen!

LOIS VAN HOOFT (Trainer & MOTIVATIECOACH)

Dagelijks komt iedereen in aanraking met emoties, gevoelens en gedachtes. Toch kan het lastig en ongemakkelijk zijn om hierover te praten. Het verbreken van deze barrière bij de leerlingen en studenten vind ik een mooie uitdaging. Ik vind het gaaf om te zien dat leerlingen de klas verlaten met iets meer zelfinzicht, erkenning en een tikkeltje minder ongemak.

DOMINIQUE COPIER (Trainer)

Lesgeven is mijn tweede natuur en psychologie is mijn passie, des te leuker vind ik het om dit te kunnen combineren bij Psychologie in het Onderwijs. Ik vind het geweldig om leerlingen meer te leren over het gedrag van de mens. Het allermooist vind ik om het kwartje te zien vallen bij de groep.

 

JULIE (Trainer)

Na de middelbare school had ik erg de behoefte om meer te leren over psychologie. Ik begon me steeds vaker af te vragen waarom ik hier op school niets over had geleerd. Ik had wel wat kennis kunnen gebruiken over onderwerpen als stress en (zelf)acceptatie tijdens mijn middelbareschooltijd.

Daarom ben ik superenthousiast dat ik leerlingen het een en ander kan leren over psychologie en daarmee over zichzelf!

RoSA RAVENHORST (Trainer & MOTIVATIECOACH)

In mijn werk in de ggz (geestelijke gezondheidszorg) leg ik vaak dezelfde dingen uit aan jongeren of ouders, bijvoorbeeld over emoties. Ik heb al sinds ik werk vaak gedacht: waarom leren we dit niet allemaal op school?!

Vanuit het idee dat iedereen deze dingen zou moeten leren, sta ik heel graag voor de klas namens Psychologie in het Onderwijs. Ik word blij van de oprechte gesprekken met leerlingen. Vooral als ze het lef hebben om open te zijn, ook als dat best spannend is. Ik krijg er energie van als er een gesprek ontstaat en ze merken: oh, dus dit is normaal! 

SAmenwerkingspartners