Webinar Aanbod

Hoe kunnen we de druk op docenten, mentoren en zorgcoördinatoren verlagen door preventief in te zetten op mentaal welzijn?

Veel jongeren ervaren een vage, ongrijpbare angst voor het leven in een wereld waar veel aan de hand is en een toekomst waar ze geen invloed op lijken te hebben. Ze lijken moeilijk te motiveren voor school en tegelijkertijd last te hebben van de prestatiedruk in de maatschappij. 

Hoe kunnen we jongeren goed leren leven in deze wereld? Jongeren kunnen dit niet alleen, daar hebben ze ook de school bij nodig.

Alleen de druk op docenten, teamleiders en zorgcoördinatoren in de scholen is al zo groot. Docenten en mentoren liggen wakker van individuele gevallen en voelen zich vaak handelingsverlegen. Tegelijkertijd komen zorgcoördinatoren handen tekort. 

In dit webinar bespreken we hoe een preventieve en duurzame aanpak binnen jouw school kan werken. Je kunt je via onderstaande button aanmelden voor de aankomende webinars: 

  • Dit webinar is geweest – We zullen binnenkort nieuwe data aankondigen voor toekomstige webinars

In dit webinar delen we:

  • Waarom je niet bang hoeft te zijn om mentale gezondheid bespreekbaar te maken en wat de gevolgen zijn als je het juist niet doet;
  • Hoe je jongeren helpt om te gaan met onder andere stress en prestatiedruk.
  • Welke rol een mentor speelt in het grijze gebied tussen onderwijs en zorg en wanneer het ook juist niet aan de mentor is.
  • Welke psychologische kennis jongeren kunnen helpen aan meer tools om zelf veerkrachtiger te zijn.
  • Op welke manier je psychologische basiskennis duurzaam in je school kan brengen.

Voor wie is dit webinar?

  • Mentoren die meer willen doen op het gebied van mentaal welzijn met hun leerlingen.
  • Zorgcoördinatoren die merken dat de druk te hoog wordt en een preventief aanbod binnen de school willen.
  • Schoolleiders die geloven dat er binnen hun school plek is voor psychologische kennis en preventieve inzet op mentaal welzijn.

Stel je eens voor hoe geweldig het zou zijn als jouw leerlingen:

  • De mogelijkheid hebben om meer te leren over hun gedachten, gevoelens en gedrag.
  • Hulpmiddelen krijgen om zichzelf staande te houden in onze (prestatie)maatschappij.
  • Leren om milder te zijn tegenover zichzelf en anderen.
  • Begrijpen welke psychologische effecten invloed hebben op ons gedrag.

Wat zeggen andere scholen?

Dit zijn twee uitspraken van onze klanten, die graag psychologie in het onderwijs toevoegen.

“Ik zie in onze examenklassen veel stress en prestatiedruk. Steeds vaker zie ik leerlingen met paniekaanvallen voor een toets. We kunnen dan nog wel meer bijles gaan aanbieden, maar daar zit het probleem niet. Ik wil mijn studenten helpen om beter om te gaan met hun eigen hoge verwachtingen en hoe ze hiermee om kunnen gaan.”

“Bij ons op school wil ik mijn leerlingen leren dat het niet alleen gaat over wiskunde en Nederlands. Ik wil mijn leerlingen ook leren over wat voor een mens wil je zijn in een veranderende maatschappij. Daar hebben ze denk ik meer aan in de toekomst. We weten tenslotte nu nog helemaal niet welke banen er zijn als onze leerlingen de arbeidsmarkt op gaan.”

Aanmelden

We zullen binnenkort nieuwe data aankondigen voor toekomstige webinars.